Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-21, 16:37   #26
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av perl Visa inlägg
Absolut finns det en poäng i detta, men vilken chef skulle reagera negativt och ta det som en utmatning om man frågar hur företaget ställer sig till tjänstledighet för att prova på annat jobb? Vilka frågor kan man då ställa som gäller regler för ens anställning utan att utmana denne?
Kanske är så att alla chefer totalt ser ner på en, jag vet inte. Har aldrig upplevt detta själv däremot.
Men på samma sätt tror jag att om man är så som chef kommer man ändå se ner på den personen som kommer in och har allt klart. Finns liksom ingen idé att komma tillbaks till företaget med svansen mellan benen eftersom denne typ av chef troligen ändå alltid kommer se dig som en osäker anställd och hysa agg mot dig om man inte ens kan besvara en enkel fråga gällande anställningsregler.
Nu syftar jag inte främst på att en chef kommer reagera negativt och ta det personligt. Jag syftar inte heller på någon som ser över sina anställda med spett och blåslampa. Snarare är det scenariot där man informerar om någonting som kanske kommer hända. Om folk skulle komma till mig med information som inte tjänar något syfte ännu, och kanske aldrig, kan jag lätt bli lite frustrerad. Jag kommer definitivt bli irriterad om någon väljer att fortsätta surra kring det här, när saken ändå inte är klar.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat