Visa ett inlägg
Gammal 2013-02-03, 17:59   #33
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Träningsvecka 3, pass 5
Biceps & Rygg. COMPOUND => MARKLYFT, stångrodd

Sov dryga 8 timmar inatt. Snackat med körskolan om tider, käkat lite och göttat mig hemma framför datorn med en kopp kaffe läsandes om träning, League och lite allmänt forumsurfande. Käkade frukost vid 1130 kanske, bestående av en macka och en shake, och drog klockan 13ish i mig yoghurt med proteinpulver, havregryn och banan. Sedan kreatin och 1500 gymmet.

Chins
kv - Breda: x9, x7
kv - Smala: x8, x8

MARKLYFT
uppvärm... 20kg, 1x10
uppvärm... 100kg, 1x8
worksets.. 140kg, 5x5
försök...... 180kg, 0x1 Trodde fan jag hade det i mig idag, men ville inte fungera.

Stångrodd (lutad & pronerat)
60kg, 3x8

Latsdrag
Smala: 60kg, 3x8
Breda: 55kg, 3x8

Satsade mycket på squeeze och att känna ryggen jobba istället för penismätartävling med mig själv. Resultatet blev en mycket bättre kontroll på övningen samt en bättre känsla när det var klart.

Sittande rodd
75kg, 3x6

Facepulls
31.5kg, 3x10

Hantelrodd
38kg, 3x6*2

Curls i maskin
32kg, x20 x16 x12 med fokus på tryck.

Kommentar: Totalt sett rätt nöjd med dagens pass. Hade egentligen bara kunnat förgyllas ifall det hade blivit nytt PB på marken men den som ger sig förlorar. På't igen om en månad kanske. För övrigt var 15.00 på Söndag en riktig guldtid sett till folk på gymmet. Var fan inte en kotte där i princip och kunde köra tre fjärdedelar av passet helt ostört. Stötte även på en snubbe som jag snackar med lite då å då som hävdade att jag blivit ett riktigt odjur när han tittade på marklyftsstången, så inget fel med det heller.

Dagens fundering: När klassas man som stark?

Dagens klipp: En riktig motivationsbomb.


Kvällen kommer erbjuda hockey i form av DIF-IKO på bortaplan så följs självklart framför skärmen. Vidare kanske man kollar lite på Super Bowl eller någon NHL-match eller så, styr upp lite plugg och kollar igenom veckans upcoming samt det som skett under veckan träningsmässigt.

Gårdagens kost (försenat):
Frukost: Yoghurt, proteinpulver & havregryn samt en banan
Lunch: kommer inte ihåg lol
Mellanmål: Banan, äpple
Middag: 1½ näve pasta samt nån vegetarisk köttfärssåsvariant, typ.
NOMS: Typ 150g sötlakrits, 3l Loka och en RisiFrutti XL
Kvällsmål: 250g Kvarg <3

Dagens kost (hitintills):
Frukost: Macka, whey-80
Mellanmål: Yoghurt, proteinpulver med banan & havregryn
Mellanmål 2: Två rostbröd med köttbullar, anabolic bolt
Middag: Köttgryta med ris och ugnsrostade grönsaker.
Mellanmål 3: Kvarg <3

Borde kanske få någon att fota ryggen så man har det, dels som egen motivator, men också så att andra kanske kan se progressionen.

Nåväl. På återseende.
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat