Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-12, 21:08   #39
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 842
Citat:
Ursprungligen postat av sirivonessen Visa inlägg
Jag tar till mig av det här. Har som sagt funderat en hel del på huruvida min något låga vikt eventuellt begränsar min styrka och muskeltillväxt. Jag har nog inte velat inse att det kan vara så.
Jag menstruerar, men det krävs väldigt lite (typ några veckors restriktivt ätande) för att mensen ska rubbas, vilket jag tolkar som att min kropp inte har mycket till marginaler. Och isåfall så är det kanske inte så konstigt om min kropp inte prioriterar att bygga muskler i första hand.
Det låter väldigt vettigt.

Citat:
Ursprungligen postat av sirivonessen Visa inlägg
Steg två blir att öka träningsvolymen något.
Många av er verkar förespråka att sprida ut träningen på flera pass. Varför? För att orka mer vid varje pass, eller finns det något annat skäl?

Jag tycker om att köra helkroppspass eftersom det är mer tidseffektivt för mig.
Jag tycker att det är väldigt rimligt att börja med två helkroppspass i veckan som det ser ut nu. Dels för att du redan äter på gränsen för lite, eftersom du står still på en låg vikt. Dels för att du troligen inte har lika mycket buffert för skador och överbelastningsproblematik, återigen p.g.a vikten. Att addera mer träning är inte lösningen eftersom den största faktorn till avsaknad av resultat är att du inte äter tillräckligt för ändamålet.

Lägga på mer träning kan man göra sen när man börjar svara bättre på träningen.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat