Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-09, 13:10   #7543
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
100109, Luleå AK

Böjkomp, mark+komp

OL-böj (bälte från 195 kg)
5 x 135 kg
5 x 135 kg
5 x 165 kg
----------
5 x 195 kg
5 x 195 kg
5 x 195 kg

Smalmark alá Berglund (bälte från 200 kg, dräkt på 230 kg)
5 x 110 kg
3 x 155 kg
3 x 200 kg
----------
3 x 230 kg
3 x 230 kg

Ryggresningar ss mage
20+20 x 20 kg
20+20 x 0 kg
20+20 x 0 kg
20+20 x 0 kg

Tid: 110 min

Framtidstro: 2

Skattning 1-5
Styrka/energi: 4
Återhämtning/sömn: 3
Kost: 4

Kommentar
Började med att jag glömt värmebrallorna hemma och genomförde därför samtliga rawlyft i adidastrikå. Kände mig hur klassisk™ som helst och möjligen är det en fingervisning om vad som komma skall.... Smalstående böjarna börjar musta fint nu, men det är ju ack så härligt. Marken gick hyfsat i värmningen och på 200 kg var det god fart på stången. Dock tämligen mycket obehag i nyckelben och hals/nackmusklerna på höger sida men jag valde ändå att dra nån 3:a med dräkten. Vikten lätt men det är nog bara inse att kroppen inte kommer att hålla för nått SM detta år. Kan omöjligtvis sträcka till i toppen ordentligt utan huggsmärta i halsen samt bakom huvudet. Grymt irriterande och det faktum att det händer oftare och oftare även när jag jobbar gör situationen ohållbar. Kan inte halvt om halvt träna ihjäl mig för att åka på ett SL-mästerskap och gå fullt i en gren. Dessutom blir återkomsten till ordentligt bänkande längre och längre ju mer smärta jag drar på mig.

SM-satsning härmed avbruten. Bara att fokusera på rawböj, medeltunga mark samt hitta lite komp/rehabövningar som går att köra
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat