Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-09, 16:39   #4803
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Plan för återstoden av 2019:

Löpning
Foten är (små)skadad, det är inte lönt att testa varje dag om den har blivit bättre. Jag tar ledigt från löpningen fram tills helgen då jag testar hur den gillar löpband. Linköpingsturen och de där 220 milen under 2019 är inte viktiga och inget jag behöver stressträna för att klara.

Styrketräning
Den är KUL igen! Så har jag nog inte känt på säkert ett halvår. Dels har det ju börjat gå sakta framåt men jag tror att en stor nyckel är att jag har accepterat min nya styrkenivå och faktiskt känner att t.ex. 160 kg i knäböj är inspirerande. Tidigare har jag mest sett det jag har gjort som damage control.

Nästa vecka är det dags för maxning i böjen. Just nu är min gymtotal 510 kg och fram tills årsskiftet så hoppas jag höja den till 520 kg. Antingen genom 155 kg böj + 235 kg mark eller 160 kg böj. Min total just nu lyder alltså 130-150-230. Är väldigt taggad på framförallt böj så helst höjer jag den så mycket som möjligt.

Har saknat att sitta på jobbet och längta tills kvällens styrkepass, gött att den känslan är tillbaka. Gymmet är verkligen otroligt mysigt när man är där för att faktiskt prestera något.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat