Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-21, 13:32   #13300
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Mathållningen trivs jag till fullo med och är helt inbakad i min livsstil. I runda slängar 4-4,5k kcal per dag. Cardio är på en arc trainer, åtnjutandes tv serier under tiden på surfplatta. Variera hur mycket per dag men i snitt 75 min per dag just nu. Är så van vid träningsformen och kör på samma nivå hela tiden då jag hittat en balans jag trivs med och själva stegandet på arc trainern går på autopilot, så utöver TV serier så hinner man med lite allt möjligt vad gäller självreflektion och annat.

Innan jag fann denna träningsform så körde jag ingen cardio alls utöver lite intervallträning några minuter här och där och fick istället äta 2000 kcal/dag mindre. Frös ofta och kände mig orkeslös. Blev ej direkt bättre av att få förmaksflimmer vid 30 års ålder. Med detta sätt så känns det som att jag håller mig varmare och piggare och får mer energi överlag utöver bonusen att mycket lättare hålla formen.
Snyggt, hur ser styrketräningen ut då? Sker den i samband med cardion, eller är det någon annan tid på dagen? hur är upplägget?
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat