Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-17, 14:21   #13
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
Så man är ett troll för att man efterfrågar någon form av ansvar från bättre vetande när man lägger ut studier som gemene man inte bör omsätta i sin egen vardag i nån form av praktik? Vad är problemet med att faktiskt lägga in nån form av problematiserande tanke kring de studier man bombar ut inledningsvis istället för att bara lämna det till användare att dra egna slutsatser?

Visst jag kan nog beskyllas för att trolla en hel del men i vissa fall känner jag att jag ändå har en poäng. Det behövs inte ligga någon form av formellt ansvar på en för att man ska kunna tänka moraliskt kring information som man lägger ut som kan potentiellt skada människor, speciellt när man har en dignitet där många litar blint på allt personen säger.

Bilden jag får av användarklientelet på den här brädan är att det är både en och två personer med ganska stora psykosociala problem, psykisk ohälsa och tvång. Man bara måste ta saker till sin extrem. Är det då så orimligt att tänka att det kan vara farligt att lägga ut en sån här studie utan någon form av följande diskussion från användaren själv? Kan man idag fortfarande bara välja att säga att man inte tar något ansvar för den informationen man sprider?

enligt din logik borde då också den som lägger ut onyttiga kakrecept ha ett moraliskt ansvar för att folk blir tjocka och får diabetes....
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat