Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-28, 23:07   #6
Lockzi
Registered User
 
Lockzis avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 82
Gå till gymmet!
Öka kcal intaget!

Så sammanfattar jag mina åsikter, men för att styrka dem lite mer mitt perspektiv:

Då du tidigare var datornörd så förutsätter jag att du inte tidigare har tränat styrketräning vilket solklart för in dig i nybörjarhörnet då man faktiskt(inga källor, bara rön från kolozzeum) tycks kunna gå ner i vikt och bygga muskler.

Om då inte detta skulle stämma så tycker jag att du skall börja i vart fall för att bevara de musklerna du redan har, ett vanligt synsätt som kommer upp lite här och där är att styrketräna under deff för att bevara muskelmassa skulle bara vara aktuellt för de som har tränat till sig muskler i flera år, detta är då helt logiskt felaktigt.

Slutligen så kan du börja lätt om du inte är intresserad av att bevara din dyrbara muskelmassa (den man föds med och byggt upp för att klara ditt, tidigare, vardagliga liv vid datorn) börja på gym för att bana in rörelsebanorna för alla tusen övningar.


Behöver väl inte säga så mycket om varför du skall öka kcal-intaget? 400-700 kcal är mindre än vad du förbrukar enbart på din motion per dag och därefter skall dina basala funktioner få energi dessutom. Räcker fettet till för det då 1kg fett enbart kan frisätta 13 kcal/dygn? (Retorisk fråga )

Lycka till!
Lockzi är inte uppkopplad   Svara med citat