Visa ett inlägg
Gammal 2003-04-18, 20:04   #15
mangemani
Amiga forever
 
mangemanis avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: sundsvall
Inlägg: 5 984
Citat:
Originally posted by King Grub
Det är väl bara att dra ner på kolhydraterna och äta kött, fisk, fågel, keso, ägg eller skaldjur istället? Både 1 gram protein och 1 gram kolhydrater innehåller 4.1 kcal. Fett innehåller hela 9.3 kcal per gram.

Prova att lägga dig på kanske 3 gram protein per kilo kroppsvikt, säg 300 gram per dag för dig. Det ger över 1200 kcal bara det. 75 gram fett på det, i form av både mat och olja, ger ytterligare 700 kcal. Redan uppe i 1900 kcal! Vad är svårigheten? 600 kcal i kolhydrater är lättätet och inte särskilt mycket alls. Däremot tycker jag det låter lite lite med under 2200 kcal per dag för dig, särskilt om du nu har gått ner 4 kilo på en vecka, eller vad det var. Så kan du ju inte fortsätta, för det är definitivt inte bara fett du tappar i den takten. Men det vet du ju tydligen om, så höj upp kaloriintaget en aning.
300 gr proteiner?jag äter lugnt mer än 300 gr proteiner per dag,en burk med tonfisk är ju på hela 145 gr,och jag får i mej typ 3 sånna per dag så jag får ju i mej 435 gr istället....men om ´man skulle slänga in en extra burk och dra in mer på kolisarna då,då kommer jag ju upp mera i summan av kcalorierna.....hmm,ska räkna ihop ett schema sen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Livet är inte värt att leva om man inte ligger på minst 60 fps konstant.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat