Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-27, 10:09   #13
hultman
Fulstygg
 
hultmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 2 185
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Alltså om du förlorar 50 öre förstår jag att du inte bryr dig, det gör inte jag heller om det händer mig. Men att företag sätter det i system kan ge dem rätt ordentliga summor som de alltså skaffat sig med olagliga metoder.

Varför tror du det är ngn enskild individ som driver detta?
Men man förlorar ju ingenting utan betalar lika mycket som kontantpriset. Dessutom är det förmodligen ganska få varor på H&M som berörs. Men visst, är inte heller så förtjust i direkt otillåtna bedrägerier från stora företag.

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Jag reagerar över att det finns en regel - att de vid kortbetalningar ska dra den exakta summan - som de inte följer. Dessutom har de genom sin samarbetsorganisation (Svensk Handel) varit med att ta fram denna regel.


Ja. Mycket svagt att inte stå för sitt agerande.


Fast nu har H&M rätt mycket kunder, ett stort antal köp per dag. Rimligtvis slutar ett antal av dessa köp på 50 öre och rundas då felaktigt uppåt. Jag tror inte att det är försumbara summor det rör sig om för H&M.
Håller med i sak. Men på vilket sätt är det fel att ta samma pris för kortköp som vid kontantköp? Och hur många bryr sig om Svensk Handels rekommendationer? Varenda turkkiosk i Sverige tar fortfarande betalt för kortköp.
__________________
Min journal

You can lose a lot of money chasing women.
But you can't lose women chasing money.
hultman är inte uppkopplad   Svara med citat