Visa ett inlägg
Gammal 2006-12-04, 18:45   #15
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Efter några väl förtjänta grillade kycklingklubbor & ris tänkte jag beskriva mitt träningsupplägg i allmänhet.

Den split jag i huvudsak kommer använda mig utav, fram till februari, innebär träning 4 pass/vecka. De delas upp enligt:

Mån
Tung bänk, rygg, axlar
Detta pass inleds med bänkpress samt en kompletterande övningsvariant. Jag varvar vanligtvis mellan incline/decline-pressar. Ang set och reps så hänvisar jag till loggade pass och kommentarerna som kommer beskriva aktuell stegringsmodell. Dragövningar för ryggen samt axlar, inga konstigheter.

Ons
Ben
Favoritdagen! Benen är min absoluta styrka, men samtidigt en svaghet. Min kassa ländrygg medför att jag aldrig får ut min fulla kapacitet i vanliga böj. Upp till 170-180 kg går det hur bra som hels, men sedan k*kar tekniken ut då jag inte vågar lita på ryggen. Abstinensbesvären efter riktigt tunga böjar avhjälps i hackliftmaskinen! Tanken är ändå att återigen successivt stegra upp till fina vikter i böj. Helst förbi mitt pb på 3:or på 230 (med bälte och lindor). Givetvis så körs benspark och bencurle

Fre
Lätt bänk, armar
Inleds med några set med lättare bänkpressar. Sedan så finns det en hel del utrymme för mer eller mindre speciella övningsval. Det är under detta pass som det periodvis körs smalbänk med kedjor och eller gummiband. Dips med påhäng och tate-pressar. Allt för att lägga tonvikt på slutsträck för triceps. Bicepsträningen är långt ifrån avancerad.

Lör alt sön
Lätta böj+lite annat jox
Tanken är att köra lätta böj/boxböj samt ev raka mark (om ryggen håller). Kompletterande träning för bål och ländrygg körs här om det inte hunnits med på fredagen.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat