Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-01, 20:30   #1
tompee
Registered User
 
tompees avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 1 448
Tompee:s väg mot CrossFit SM 2012

Då var det dags för mig att starta en journal här på Kollo. Som titeln lyder så har jag alltså tänkt ställa upp i CrossFit SM detta år. Jag tänkte börja med att ge er lite info om vem jag är!

Bakgrund:

Jag är född: -87 och har som de flesta andra börjat min idrottskarriär med Fotboll & Hockey. Fotboll var det jag fortsatte med men slutade även där vid 20 års ålder. Jag hittade till gymmet första gången när jag var 16 år och har tränat kontinuerligt ända fram till idag när jag är 24 år.

Jag hade en period som 20-åring där långdistansträning med löpning och skidor var det intressantaste i mitt liv. Ett 4:a timmars pass i skogen var något som inte alls var ovanligt. Men jag lyckades skada knät, som många andra och sadlade om till ren & skär styrketräning. Jag åt mängder av MAT och tränade TUNGT. Det hela resulterade med att jag genomförde en seriös deff våren 2011 och ställde upp i Tammerpokalen sommaren 2011 där jag slutade 2:a i min viktklass. Och nu är jag som sagt på väg mot nya mål, och det är CrossFit SM 2012.

_MG_0203.jpg_MG_0200.jpgStill+15.jpegStill+4.jpeg

Stats

Längd: 173cm
Vikt Just nu: 71kg
Vikt on/off: 66kg/78kg
PB i Marklyft: 185kg
PB i Bänkpress: 105kg
PB i Knäböj: 125kg
PB i Frivändning: 95kg
PB i Frivädning & stöt: 82,5kg
PB i Pushpress: 85kg

CrossFit Stats:

Linda: 21:19
Fran: 6:38
Cindy: 22 rundor
100 Burpees: 6:05 minuter

Så vad är tanken med denna Journal? Jo, här kommer ni få ta del av hur det ser ut när jag tränar. Jag kommer lägga upp filmer/bilder Samt en uppdate av varje pass i skrift. För tillfället ligger jag i en TUNG period när jag försöker öka styrkan. Så antalet CrossFit pass är aningen färre just nu. Hoppas ni finner intresse för att följa mig är. Ni kan gärna gå in på vår blogg där vi lägger upp ännu mer Info & filmer/bilder med mera inom träning & hälsa. www.4-klovern.se







Gott Nytt ÅR!
__________________
Blogg: www.4-klovern.se

Meriter: Tammerpokalen 2:a

Min Jorunal: Vägen till CrossFit SM 2012
tompee är inte uppkopplad   Svara med citat