Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-05, 12:53   #15
KAR340
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 18
Citat:
Ursprungligen postat av Duckfeathers Visa inlägg
This.

Vikten kommer variera, det är helt oundvikligt, och betyder absolut ingenting. Att hänga upp sig på en enskild vägning är meningslöst då det inte säger någonting, en viss variation är normalt.
Tack för påminnelsen Duckfethers, undrar hur många gånger man ska behöva mata det i huvudet innan man slutar noja så mycket. Men det är klart att vare vägning blir nästan det enda resultatet man kan få som bevis på att man gör rätt. Tycker att mäta midjan är mycket svårare för att se små förändringar och typ en kaliper ska vi inte snacka om.. Så en vecka är ändå en veckas vilja och arbete. Det är ett val och en liten kamp varje dag, att orka simma mot strömmen. Som igår när min kollega ville vara snäll och hade köpt varsin stor Daim-glass till alla till kafferasten och man lite skamset lägger sin glass i frysen och tar fram sin kvarg. Då är man stark och vågen blir belöningen!

Verkar tack o lov som jag hittat en väldigt bra kaloribalans att jobba mot för även denna veckans invägning visade exakt -0,5kg! Så jäkla gött, fortfarande sjukt jämn nedgång med mellan 0,7 till 0,5 varje vecka.
Man börjar äntligen fatta att den här matematiken stämmer och det går faktiskt om man vill att anpassa sig till ett lite normalt liv vissa dagar med den vetskapen. I söndags visste jag t.ex att det skulle bjudas på smörgåstårta till mors dag, jag ÄLSKAR smörgåstårta!!! Men står man bara ut med att fasta lite resten av dagen så funkar matematiken!.
De sista gympassen har funkat skitbra också, känns som kroppen vänjer sig mer och vid att jobba i underskott och jag känner mig nästan mer fokuserad än nånsin på passen!
KAR340 är inte uppkopplad   Svara med citat