Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-23, 13:54   #14
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 700
Citat:
Ursprungligen postat av Tjenatja Visa inlägg
Du äter väldigt mycket kolhydrater ser jag, och inte bara "bra" sådana. Är faktiskt så att gener avgör hur kroppen regerar på kolhydrater, och personligen har jag lättare att gå ner i vikt om jag skär ner på kolhydrater, och undviker bröd, pasta osv. Äter kolhydrater på morgonen(havre) och alternativt innan träning, även fast det saktar ner viktnedgången ger det ju en del snabb energi speciellt märkbart på hårda löprundor. Färskpressad juice är grymt för löpningen, tar lite typ 100 ml då bara. Säger inte att detta är direkt överförbart på dig men kan vara värt att testa, ligger oftast runt 150 gram kolhydrater på en kost 2.8k kcal. Äter jag mer så blir viktnedgången sämre. Vet fler som "lider" av samma grej
Jag har vänner som måste typ köra lchf för att gå ner i vikt, men för mig verkar det inte vara så. Det har som sagt lossnat och nu har jag gått ner nästan 13kg (på ca 2 månader). Jag har testat att käka lite eller inga kolhydrater förut, men det funkar inte för mig helt ärligt. Det håller inte i längden för mig och jag vill helre äta på ett sätt som funkar långsiktigt.

Sen tycker jag personligen inte bär, frukt, ris och pasta är nödväntigtvis dålig. Men jag förstår vad du menar.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat