Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-03, 14:02   #23
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av wick08 Visa inlägg
Idag ligger jag på runt 2800 kcal skulle jag tro. Jag väger runt 86-87 skulle jag gissa på. Är 186 lång.

Skulle inte vilja ha detta som nått tillfälligt utan faktiskt vilja lägga på mig så minimalt fett som möjligt så jag inte får tillbaka putmagen och övrigt fett sen.

Är det hållbart rent fysiskt att ligga på 500 kcal underskott en längre tid?

Tack så jätte mycket för dina svar hittills!
Ja, fysiskt ja, psykiskt är en annan femma. Även om du går ned dit du vill och sen lägger dig på balans - vilket då kommer att vara lägre än 2800 kcal eftersom du gått ned i vikt så kommer du aldrig riktigt att känna dig helt tillfredsställd när du äter. Om det inte är ett ”fuskmål” där du äter mer än du borde - och detta kommer du ha ångest över. Du måste hela tiden hålla efter så att du inte halkar tillbaka i gamla ovanor. Något i dig kommer hela tiden att viska ”äh nu skiter vi i det här och äter och dricker precis vad vi vill!!!!!!!” Och gör du det, så kommer du att övertala dig själv att eftersom du inte följt dieten den här dagen så är det lika bra att skita i att hålla den helt och hållet och äta som en gris i en månad och sen vara fetare än vad du var innan.
Men fysiskt kommer du att må bättre.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat