Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-20, 11:00   #11
KAR340
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 18
Citat:
Ursprungligen postat av Tjenatja Visa inlägg
Nice! Kommer nog att gå bra, låter som du har rätt inställning! Bra tänk. Ett tips jag har är att räkna ut din förväntade kaloriförbrukning på tex styrkelabbet, och ät lika mycket varje dag. Alternativt så kan du ju om du får ett medelvärde på ex 2500 kcal om dagen alltså redan avräknat 500 för viktnedgång. Käka +500 på träningsdagar, - 500 på vilodagar. Känns som det blir lättare fel om man försöker kompensera för energiförbrukningen av passen genom att använda olika kcalmätare. Upp till dig dock, bara en tanke! (om man inte kör typ 4h cykel eller ngt extremt, då kan man ju öka en del. Ingen fara om man går ner lite snabbare, så länge man pumpar så är de endå lätt att bygga muskler samtidigt av egna erfarenheter. Värre när du har mkt lite fett kvar, då får man vara lite noggrannare att inte ligga alltför lågt i kcal.

Önskar dig lycka till!
Tack för peppen! Har nu kör på snart 2 veckor och tycker det funkar väldigt bra. Vid förra veckans invägning visade det -1kg vilket känns rimligt efter första veckan då man tappar lite extra vätska m.m. Ska bli intressant att se hur jag ligger denna veckan.

Testade Styrkelabbets kalorikalkylator och den var snarlik med den nivå jag fått i min app så det kändes ju bra. Energin på träningen har varit helt OK, inte lika tung som jag varit rädd för. Tappat nån rep i antal på vissa övningar där jag brukar ligga nära failur men tänker att det är rimligt med mindre energi. Experimenterar lite med kostupplägget. På söndagar gymmar jag på morgonen men jag gillar inte att träna på fastande mage så jag går upp ett par timmar innan och käkar gröt, sen testade jag en mix med EAA, Koffein och en skopa Maltodextrin som jag sippade under passet. Verkade ge bra resultat för energin höll i sig bra även efter 90min.

Att räkna och logga kalorier är klart ett jobb men tycker verkligen det betalar sig för jag har inga problem med hungern nu när jag ligger strikt på -500 kcal. Ibland blir man förvånad att man har mer kcal kvar att inta. Det lönar sig att äta bra och nyttiga råvaror för det är mycket mat för sina kalorier!
Kan verkligen rekommendera MyFitnessPal appen, väldigt smidig när man kommit igång när det man brukar äta ligger i historiken och väldigt smidigt att skapa ett eget recept och antal portioner.
KAR340 är inte uppkopplad   Svara med citat