Visa ett inlägg
Gammal 2017-09-23, 09:37   #72
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg

Bara för du känner dig varm då betyder det inte att du är redo. Själv är jag varm och mjuk (rörlig) i böjulaturen efter första setet med stången. Betyder verkligen inte att jag kan hoppa från 20 kg till 150 kg. Då går jag paj/failar repen för jag blir chockad av vikten. Jag ser nästan enbart uppvärmningsstegen som CNS-uppvakning. Viktvana. Anpassning. Prime'a nervsystemet. Tror inte jag är i närheten av mina max om jag går från stången till dem (maxen). Skaderisken är säkert ökad också. Alla är olika. Har läst någonstans att djur kan gå från 0 till 100 direkt, nu vad det kallas. Nervsystemuppvärmning/viktvana blabla.

Han har ökat 160 x3> 200 x3, i knäböjen, på 1½ månad. Lycka till Nicke!
Gillar att du kallar mig för ett djur på ett subtilt sätt
Det värsta är att det har känts okej för jag tycker redan vid 145 kg att det är tungt, sedan är det bara olika skala på tungt. Samma gäller i mark, kan tycka att 120 går segt men sedan göra en 5a på 145 165 och sedan 200 alla känns tunga.

Jag borde stagnera ganska snart så då hänger han säkert med! Han tränar typ lika mycket om dagen som jag gör i veckan.. mina pass är max 1h långa xD
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat