Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-29, 16:54   #25
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-04-29
Tid: 14:55 - 15:55
Plats: LAK

Knäböj

5x30, 5x40, 5x50, 5x50
5x62.5, 5x62.5, 5x62.5, 5x62.5, 5x62.5

Ovanligt bra dag under stången. Tungt, ja visst men hanterbart. Bra fart och känsla ner och väldigt lite gungande/studsande i botten. Upp gick långsamt men kontrollerat. Till skillnad från i onsdags så kändes det inte alls i ryggen. Det var nog lite rostig teknik och brist på hållning som var problemet senast snarare än att det var tungt.

Bänkpress
5x20, 5x30, 5x35, 5x40
5x45, 5x45, 5x45, 5x45, 5x45

Inte samma viktchock(tm) som förra veckan, det var tungt men inte mer än förväntat. Fortsatt fokus på brygga och skuldror. Bryggan var inte stor men hölls i alla fall genom lyften dock på bekostnad av lyften. Det blev några riktigt sneda lyft. Sista settet så fokuserade jag på att göra ett tydligt stopp på bröstkorgen vilket rätade upp och saktade ner lyften.

Stångrodd
5x20, 5x30, 5x40, 5x45
5x50, 5x50, 5x50, 5x50, 5x50

Jämfört med förra veckans roddar så var det rätt oproblematiskt. Men de sista två repsen i set tre till fem var inte att leka med och träffade kanske lite väl nära magen. Jag såg till att ställa ner stången mellan lyften så jag har en bättre chans att får ryggen i rätt läge.

Kommenater
Passet präglades av mycket vilja och en känsla av stort allvar. Eftersom jag just fick hem min avsiktsförklaring för att bli deltidssoldat så var jag ganska taggad och träningsmotiverad. Nu när jag skall börja kriga på fritiden så krävs det lite mer av kroppen. Men det ger även en viss tung känsla av allvar då det är ett ganska stort åtagande. Den känslan som ökades av att jag inte var så bra i ryggen efter förra passet. Då det är Norrlandsmästerskapen i kendo imorgon så vore det ganska illa att vara trasig i ryggen och helt slut i benen. På onsdags kvällen så kändes det rätt illa faktiskt men det släpet efter en god natts sömn. Så det här verkar rätt lovande inför min lilla insats imorgon. Jag kommer mest bara döma nybörjarnamatcher för att sedan efter lunch försvara Bushido Luleå Budos färger i lagtävlingen.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat