Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-14, 02:50   #9
wick08
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2019
Inlägg: 93
Citat:
Ursprungligen postat av hybris6 Visa inlägg
Tror mysteriet fått en lösning.

Jag har vågen under en byrå så brukar bara dra ut den och väga mig o skjuta tillbaka den men tänkte på att jag brukar stå med huvudet mot byrån men senaste vägningen hade jag snurrat vågen så stod med ryggen mot byrån. När jag roterade tillbaka vågen visade den 1 kg mindre.

Vet inte om det är golvet eller vågen men jag väger olika beroende på vilken rotation jag har på vågen. Gjorde massa mätningar idag och det diffar upp till 1,5 kg.

Men jag får utgå från samma riktning som jag haft innan så jag kan jämföra resultaten så nära som möjligt men det suger ju lite att inte veta vad jag egentligen väger... Är det vanligt att (digitala) vågar visar olika beroende på åt vilket håll den står? Är det golvlutningen som gör att det blir skillnad? Säg att vågen väger ungefär lika i 3 riktningar typ 100,0 - 99,8 - 100,3 och mycket mer i en riktning 101,6 vilken vikt gäller? Kan vågen om det är olycklig lutning visa att man väger mer än vad man gör eller ska man utgå från det tyngsta? (Kanske skulle ställa den frågan på ett elektronikforum men antar att jag inte är den första som haft detta problemet och här är det nog många som brukar väga sig )
Japp samma problem här. I köket visar den mer och i hallen o vardagsrummet litr mindr men likadan vikt så jag utgår ifrån vardagsrummet alltid. Tror köket lutar en aning då det ligger nära badrummet.
wick08 är inte uppkopplad   Svara med citat