Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-29, 13:44   #6
hybris6
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2021
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Du har gått ner 12 kg på 5 veckor, vilket är mycket! Det är fullt normalt att kroppen inte tappat vikt helt linjärt.
Din diet verkar för övrigt inte vara särskilt bra. Dels äter du för lite. Sen skulle du må bra av att styrketräna för att spara muskelmassa. Du kan fortsätta med promenaderna och karaten.
Jo jag styrketränade förr i tiden och jag vet att det är många extremt stora fördelar med att göra det, speciellt när man ska gå ner i vikt men jag orkar inte för tillfället.

Karaten är mest för att hänga med kompisarna och barnen tränar så det passar bra in i livet x2 och promenaderna gör jag på kvällen för att rensa tankarna från jobbet eller för att få lite egentid att klura på jobbsaker.. Jag har ganska krävande jobb och ensamstående med barn. Så tyvärr orkar jag inte prioritera styrketräning för tillfället. Fan bara att hålla diet med ungar som fläskar i sig pannkakor med grädde o sylt bredvid en när man sitter och suger på sin kokta torskrygg är svårt nog haha. Eller knapra på en morot till filmen på fredagkväll när de har chips ostbågar och godis...

Jo Jag är nöjd med resultatet hittills förutom sista veckan. Gick ju ner 4-5 kg första veckan men då var det säkert 2kg skit i systemet eftersom jag åt mycket innan jag lade om dieten över en natt och sedan tappade jag mycket vatten.
hybris6 är inte uppkopplad   Svara med citat