Visa ett inlägg
Gammal 2021-03-29, 13:33   #5
hybris6
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2021
Inlägg: 13
@Illustrerade mannen

1. Nej. Jag kollar på flera källor och håller mig till det de flesta källor säger. Jag räknar även med otillagad vikt innan jag lagar till maten.

2. Nej, jag noterar ALLT. Jag "fuskade" från dieten genom att äta t ex 2 rutor mjölkchoklad men jag vägde dem och räknade med dem. Jag tycker det är lite spännande och det är inte så att jag tävlar mot någon utan detta är ju enbart för min egen skull och jag är helt ärlig mot mig själv.
Jag accepterar att jag kan få ett psykbryt någon dag och smälla i mig 10 big macs o 5 pizzor men då vill jag för min egen skull notera hur mycket kcal det blev så jag vet hur mycket jag satt mig back från den ursprungliga planen. Så jag är extremt noga med mina intags anteckningar.

@Ribcage Jag är funtad sån att jag vill se snabba resultat för det motiverar mig. Jag vill även tappa vikt snabbt då jag återupptagit min träning för att jag tycker det är kul men hopp och rotationer sliter på knän och höfter med min nuvarande matchvikt så det är till stor del därför jag vill gå ner för att minska skaderisken.
Jag skriver "fuska" för det är väldigt svårt att leva ett hyfsat normalt liv och hamna exakt på 1000 Kcal/ dag om man inte äter samma sak varje dag. Frukosten är jag ok att ha samma men maten vill jag variera och eftersom jag inte tävlar med någon eller har avgett ett heligt löfte så accepterar jag att hamna på 1200 kcal någon dag o kanske 700kcal någon dag.. Men jag försöker ligga runt 1000 kcal.

Edit: Och jag har ju uppenbarligen räknat rätt på kcal osv innan då jag faktiskt har gått ner en hel del totalt..

Senast redigerad av hybris6 den 2021-03-29 klockan 13:35.
hybris6 är inte uppkopplad   Svara med citat