Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-11, 19:22   #11573
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hur tycker du att man ska tänka om man vill nå en viss form i fulladdat tillstånd?

Jag har haft som mål att nå 80kg i "laddat" tillstånd, dvs efter påfyllning av glykogendepåer och liknande.

Jag ligger nu på 81kg när jag är ett par dagar på dietkalorier, formen är då bra. Gör jag en refeed så ligger jag efter det på 83kg, och formen blir då lite sämre. Bör jag då tänka att jag ska ned till 78-79kg i icke-påfyllt tillstånd så att jag kan hamna på 80kg påfylld?

Om jag bedömer hur långt jag har kvar när jag inte är påfylld så känns det som att jag snart är klar med dieten, men fyller jag på så blir ju formen lite sämre. Känns som att man får nå lite lägre än där man vill befinna sig innan man avslutar dieten om du förstår vad jag menar?
Svårt att säga, du borde kunna gå ned till 80 och försöka hålla dig där med en långsam ökning av kalorierna. Det vore nog bäst. Om man styrs av tänket att man ska ner superlågt för att sen fylla på så är risken stor att man drabbas av hetsätning och sen väger du plötsligt 90 kg istället.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat