Visa ett inlägg
Gammal 2020-12-07, 16:15   #11567
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Talar bara utifrån egen erfarenhet. Vid en viss nivå ser man en stor skillnad och det ser bättre och bättre ut ju längre man orkar hålla på och den utvecklingen går snabbt. Tar bara siffror ur luften nu, men den visuella skillnaden är större mellan 8% bf och 7,9% bf än den är mellan 25% bf och 20% bf om du förstår vad jag menar.
Visst har det säkert med vätska att göra också, möjligt att jag binder mindre och mindre vätska beroende på hur jag äter under diet. Säkerligen är det så för de flesta. Personligen vet jag att man ser fylligare ut med kolhydratsladdning, men jag föredrar min egen kropp när den är på väg ned än när man ”toppar” eller vad man ska säga. Men den egna uppfattningen är inte alltid vad omgivningen ser och tycker.
Hur tycker du att man ska tänka om man vill nå en viss form i fulladdat tillstånd?

Jag har haft som mål att nå 80kg i "laddat" tillstånd, dvs efter påfyllning av glykogendepåer och liknande.

Jag ligger nu på 81kg när jag är ett par dagar på dietkalorier, formen är då bra. Gör jag en refeed så ligger jag efter det på 83kg, och formen blir då lite sämre. Bör jag då tänka att jag ska ned till 78-79kg i icke-påfyllt tillstånd så att jag kan hamna på 80kg påfylld?

Om jag bedömer hur långt jag har kvar när jag inte är påfylld så känns det som att jag snart är klar med dieten, men fyller jag på så blir ju formen lite sämre. Känns som att man får nå lite lägre än där man vill befinna sig innan man avslutar dieten om du förstår vad jag menar?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat