Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-23, 15:19   #15
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Hur mycket sympatiserar du då med "folk" som aldrig har tävlat i sporten, eller kanske inte ens rört en skivstång, och ändå har en åsikt om materialets vara eller icke vara?
Åsikter kommer i olika varianter. Det finns många fullt valida saker att tycka om den och dit räknas naturligtvis att inte gilla den. Även från de som aldrig rört den.

Det är nedgörandet av den och lyftare som använder den eller gillar den som är så fantastiskt onödigt.

Jag pratar ofta om utrustning när mitt tävlande kommer på tal på min arbetsplats och de ser alla ungefär lika ut. Att förstå vari svårigheten ligger eller tävlingsmomenten som sådana har däremot aldrig ens kommit på tal. Vissa har blivit tydligt intresserade av att komma och titta någon gång, andra inte. Utrustningen har inte fällt avgörandet en enda gång.

Sporten ser ut och fungerar på ett visst sätt (och kan och bör naturligtvis kunna ändras). Men man ska passa sig för att springa efter "publikintresset". Det är inte ett fel på staven (eller på stavhopp som sport) som gör att färre personer vill se det (och betala pengar för det) än fotboll, rugby eller hockey.

Att många såg det i Lund t ex beror i min åsikt mycket på ert utmärkta arbete för att faktiskt FÅ publicitet. Utrustningens frånvaro ändrade sannolikt mer deltagarnas och sportens egnas inställning till det hela.
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.

Senast redigerad av hurril den 2011-08-23 klockan 15:24.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat