Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-02, 10:27   #247
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Har tränat strongman några veckor så jag anmälde mig till det sista kvalet i sveriges starkaste man.Gick hyfsat kom 7a efter en tajt tävling. 6p upp till kvalplats men jag missade poäng i många grenar där det är sek strider. När markformen är bra var det synd dom inte hade med nån markvariant som annars brukar nästan vara standard på alla tävlingar.

Farmers walk 150kg per hand 20m på tid. Ingen favo övning där den stora faktorn är greppet. Men tog mig i mål och en dålig tid kom 9a.

En arms hantellyft med 75kg: pga skadan jag haft är man ju helt ur form i press övningar. Valde att bara lyfta med den friska armen vänster känns onaturligt. Men fick till 2 reps och kom 5a.

Medley dra ketting 15m springa tillbaka bära 100kg däck srpinga tillbaka bära 80kg däck. Riktigt mjölk syre övning kom 6a.

Sedan var det dags för conans cirkel min favorit övning. Här är det extremt viktigt att ha nåns resultat att gå på. När jag gick ut hade dom före gått lite längre än ett halvt varv. Tänkte gör man ett varv är det bra. Gick på slog ledaren med en 7-8m. Men svårt att tomgå utan att ha nåns resultat att gå mot.
Nu fick jag frustrerat se på när dom efter mig gick om mig med 3dm och nån meter surt. Jag kom 5a.

Däckvält 420kg åtta vält. Här har det gått bra på träning så hade förhoppningar. Sedan var det samma däck som vi har hemma så man visste ju vilken belastning som väntade. Välte på bra och fick tiden 41sek rejält i ledning. Mycket nöjd. Tyvärr slog tvån mig med 0.4sek men en tredje plats var bäst för dagen.

Stenar: 120kg på 173cm höj 140kg på 160cm höjd 155kg på 140cm höjd m.m

Jag la upp 3 stenar nöjd över det kom 5a.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat