Visa ett inlägg
Gammal 2019-01-14, 18:55   #59
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Nu har jag bett om att få kopia av journal där testosteronresultat möjligen dokumenterades. Jag minns att läkaren jag hade då bara babblade om normalt värde inom spann men inte gav mig något papper eller så.

Det enda duktiga han gjorde var att plocka fram en tjock bok när han skulle kolla upp om en alternativ receptbelagd medicin vilket visade sig inte fungera min del så jag fick gå tillbaka till gamla medicinen.

Bör tilläggas att det är inte så att jag vaknar upp varje dag nu och snyftonanerar till bajsporr medan jag skär mig i andra armen gråtandes till någon stor affisch på något tidigare ex.

Jag vill bara se om jag kan hitta tillbaka samma sjuka drivande energinivå som jag hade fram tills 23 års ålder (nu är jag snart 30 om mindre än 30 dagar). En sak som jag kan berätta, som ingen tror mig på, är att jag hann tappa oskulden innan jag började onanera. Jag tappa oskulden när jag var 15 år och började onanera när jag var först 16 år.

Nofap spekuleras hejvilt om att ge en liten boost (eller snarare minska det man tappar på att onanera flera gånger varje dag). Eller så ligger detta mer i hur dopaminnivåerna förstörs av att onanera 2+ gånger per dag till sexuell superstimuli (aka porr).

Citat:
Ursprungligen postat av Inmate Visa inlägg
Eftersom ingen nämnt det: Hård benträning. Benen är den största muskelgruppen och tränar du dem hårt kommer testonivåerna öka markant. Kanske att sparka in redan öppna dörrar, men tar upp det ändå.
Intressant! Jag har benpass imorgon, ska köra 80 kg i knäböj i Smith-maskin för bättre säkerhetsskydd ifall man ramlar ihop. Kmr snabbt komma upp i 100 kg dock som tur var.

Nu kmr jag låta en som idiot: men testosteronnivåerna i blodet runt benen är vad som ökas eller de "reser" runt hela kroppen för att påverka en allmänt talat?
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat