Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-03, 12:28   #1
Adept
Registered User
 
Adepts avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 525
Styrka, explosivitet, massa, Crossfit - Ska bli maskin

Tjena tjena

Jag är en 18-årig grabb född 1999 som gillar det mesta som har med träning att göra och har nästan alltid gjort. Däremot har mitt primära fokus under denna period varit att bli starkare. Började träna sporadiskt på gym i 13-årsåldern och har varit fast sedan dess!

Ny journal, gammal användare. 2015 startade jag upp en journal där fokuset mer var åt att träna för att bli en bättre handbollsspelare, men då intresset skiftat mer mot att bara träna för träningens skull, så kändes det rätt att starta om fräscht med en ny journal.

Mina mål med träningen är helt enkelt att bli som en maskin. Bli bra på det mesta, styrka, explosivitet, och bygga en snygg fysik. Tanken är även att börja tävla i Crossfit. Däremot kommer passen inte bara bestå av WODs och lätta vikter, utan de flesta pass kommer bestå av en styrkedel på 50-70 min följt av en WOD på 5-20 min.

Mina närmsta mål just nu är:
Knäböj 160kg (140kg)
Bänkpress 100kg (87,5kg)
Chins 12 (9)
Andra PB:n finns i signaturen!

När jag tittar tillbaka på de senaste tre årens träning så är jag lite missnöjd med resultaten, och med lite hjälp av denna nya journal ska jag lägga in en eller två växlar. Höga ambitioner, why not?

Adept out
__________________
Arketyp
Adept är inte uppkopplad   Svara med citat