Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-27, 22:50   #1
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Raketforskning och järnkirurgi

Mitt användarnamn har inte med min otroliga libido att göra, utan bara att jag heter Love. Jag är 26 år, född och uppvuxen i Luleå och pluggar till civilingenjör i rymdteknik på Luleå Tekniska Universitet. Efter två att ha lurat i kulisserna i drygt två år och sugit åt mig kunskap så tänkte jag att det var dags att börja skriva en journal. Det kändes som ett bra sätt att hålla koll på vad jag gör och sätta lite press på mig själv.

När jag började hänga här på Kolozzeum var det stora målet att gå ner i vikt, vilket behövdes då jag vägde 118 kg i januari 2009. Jag visste att det enda rätta var att ta det lugnt och göra permanenta förändringar om jag skulle ha någon chans att sedan hålla vikten. Förbättrad kost och tre gympass i veckan gav sakta men säkert resultat. Målet jag satte var att väga 85 kg på 185 cm innan examen. Tyvärr nådde jag inte riktigt fram till målet. Från oktober 2010 till slutet av mars 2011 gjorde jag mitt examensarbete på University of Tokyo men när jordbävningen inträffade så blev det väldigt svårt att äta och träna rätt då saker och ting var ganska kaotiska under ett par veckor. Men med tanke på omständigheterna så är jag glad att allt det kostade mig var att jag missade min målvikt med ett kilo.

Mitt långsiktiga mål (2-4 år) är att fortsätta att bli av med en del av det fett som finns kvar. Vikten är jag egentligen rätt nöjd med men midjemåttet får gärna krympa lite till. Jag är betydligt fetare än jag trodde jag skulle vara vid 86 kg. Syftet är helt enkelt att ha en kropp som inte är ett hinder i vardags- och fritidsaktiviteter utan en tillgång. Att se bättre ut är en eventuell bonus men någon jakt på magrutorna eller bicepspeak är det inte frågan om, inte för att det är något fel med det.

Medlet för detta kommer att vara Stronglifts 5x5 med supplementerat med latsdrag/chinups i enlighet med Stronglifts guiden. Mitt första styrkemål när jag började träna var att var att kunna göra strikta, djupa armhävningar. Med det målet avklarat så är målet nu att klara EN chinup vilket jag ser som ett absolut minimum för en normaltränad person. Därför så lägger jag lite extra fokus på just den övningen. Efter att ha tränat på diverse skolgym och Nautilusanläggningar så kände jag att det var dags att byta upp sig. Så i förra veckan så skaffade jag mig ett medlemskap på Luleå Atletklubb. Där kommer jag smyga runt och träna två till tre gånger i veckan ut över mina en till tre kendoträningar. Då jag tidigare bara använt maskiner så kommer jag börja med tom skivstång och jobba mig uppåt. Det är bättre med ett sårat ego än en skadad kropp. Så ser ni en långhårig teknolog som lyfter flugvikter på LAK så vet ni vem det är.

Då jag just kommit hem från Japan, väntar på att presentera mitt examensjobb och letar doktorandtjänst (forskar du inom astrofysik eller kosmologi och behöver en doktorand, PM:a mig) så har jag mellanlandat hos mina föräldrar tillfälligt. Eftersom jag hos mina föräldrar har obegränsat med mat och har väldigt begränsad självdisciplin vad det gäller mat så kommer jag nog lägga på mig en del vikt. När jag hittar en egen lägenhet och blir herre över min egen kosthållning så forsätter jag viktnedgången igen. Men fram till dess så känns det rätt skönt att få en ärlig chans att öka i styrka och låta kroppen vänja sig vid övningarna innan "deffen" går vidare.

Presentationen blev längre än jag hade trott men nu ska jag sova. Mitt första Stronglifts pass väntar imorgon.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System

Senast redigerad av LoveMachine den 2011-03-27 klockan 22:53.
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat