Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-13, 17:03   #17
yettyn
Registered User
 
yettyns avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Jihlava, Tjeckien
Inlägg: 21
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Det ser vettigt ut. Innehållet i EsaPro är samma, men jag vet inte den exakta fördelningen. I fallande ordning blir det:

leucin, lysin, fenylalanin, treonin, valin, histidin, isoleucin, metionin

Eftersom den optimala fördelningen inte är känd går det inte att säga vilken av produkterna som är bäst.
Yo men jag tänkte på den totala vikten i g, enl. vad som är sagt här och annorstädes i forumet är 6-10g att rekomendera, 6 kapslar skulle göra knappt 6g om man räknar in histidin (vilket man kanske bör göra eftersom det även tycks ingå i svenska EAA preparat). Så jag skulle behöva ta 6-10 kapslar isåfall.

Positivt med den här produkten och producenten i synnerhet är att de verkligen listar inte bara innehåll men också viktproportion, något jag t.ex. inte sett i Kolozzeums produkter men ofta saknas elsewhere också.

Det negativa är deffinitivt priset, vilket om jag räknat rätt ligger på mellan SEK 2-2.50/g beroende på inköpsmängd, att jämföra med EsaPro som ligger strax undr 50-öringen grammet Lite konstigt eftersom det mesta normalt sett är billigare här än i gamla svedala, men kanske det är för att det är "nytt" här + jag vet inte

Senast redigerad av yettyn den 2009-03-13 klockan 17:06.
yettyn är inte uppkopplad   Svara med citat