Visa ett inlägg
Gammal 2012-11-28, 21:08   #43
eulalia
Registered User
 
eulalias avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 2 601
Haha, tack mini! Bara för att du är så snäll så ska jag bjurra på ett poseringspic i ett par tighta tights istället för mina raffiga långkallingar, varsågod. Baksidan har för mig varit bland det roligaste att träna och det brukar ju gärna vara så att det man är bäst på tränar man gärna lite extra.

DSC_0122.jpg

Onsdag = Vecka 4!

Goodmornings 40kg 3x15st s.set med/
Abd. crunch 25kg 3x20st
Benpress, breda med stopp 140kg 5st, 150kg 5st, 160kg 5st, 165kg 5st, 170kg 5,5st
Bänkpress, med stopp (Friviktsmaskin) 40kg 6st, 30kg 5st, 35kg 4st, 37kg 3,3st, 42kg 3,3st
Marklyft, gummiband 40kg 6,4st, 42kg 3st, 45kg 3st, 47kg 3st, 50kg 3st
Militärpress, framför huvudet 30kg 6st, 35kg 5,5st, 40kg 3+F,4st
Triceps, över huvudet med rep 15kg 3x10st (Lätt) s.set med/
Biceps kabelcurl 17kg 3x10st
Latsdrag 30kg 3x10st (Lätt)

Jag var lite smått mör då jag kom till gymet idag då det blev lite fys på praktiken, men det var bara att bita ihop. Benpressarna kördes med så brett stance som det gick och på sista set körde vi med extra långa stopp i bottenläget. Det var tungt, riktigt tungt, jag trodde ett tag att jag skulle skjuta iväg livmodern tvärs genom gymmet så den skulle sjaska till i väggen men allting höll ihop, vilken tur!!!
Blev lite fel med viktvalet på bänken sedan så första set var svintungt, sedan blev det mer rätt.
Marklyft med gummiband var nyheter för mig, det var betydligt tyngre än vad jag hade räknat med. Fick lite påpekanden om att jag inte lyfte huvudet på några reps.
Militären gick halvtungt idag, då jag sedan skulle träna triceps så han jag inte ens köra 1 rep innan det brann till i muskeln, så resten blev på lätt belastning. Nu har min triceps knorrat flertalet gånger så nu är det nog bäst att jag låter den få lite mer vila, pressarna har ju gått bra hittills så om dom funkar nöjer jag mig med dom.
eulalia är inte uppkopplad   Svara med citat