Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-16, 08:16   #90
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det händer att jag spanar in gamla trådar, ofta från Kolo-träffar. Då slås jag av följande:

1) Det fanns en mystik kring många användare som var lockande.
2) Nivån för vad som var roligt var lägre.
3) Nivån för vad som var starkt var lägre.

Jag sammankopplar förlusten av de tre punkterna med de nya sociala plattformarna. Om jag idag har intresse av en person på forumet så kan jag med stor sannolikhet följa denne på Instagram. Om mystiken kring denne försvinner så blir inte skämten från/om densamme lika roliga i.o.m. att han/hon i samma stund visar sig vara en vanlig människa. Instagram/Youtube har även "förstört" nivån för vad som är starkt. Jaha, Hurril frontböjer 200 kg? Jättebra, men Claerence Kennedy väger mindre och frontböjer 280 kg.

En punkt 4) skulle kunna vara att man i takt med att plattformarna blir fler och fler behöver prioritera vilka man använder sig av. Har man något sorts liv kanske det inte är vettigt att sitta på Facebook, Instagram, Youtube OCH Kolozzeum. Då försvinner profilerna med tiden.
Youtube och liknande ger ju lite andra incitament för många också. Där kan du tjäna pengar och få sponsorer. Så ju mer man horar ut sig desto mer tjänar man. Så den som är starkast kommer få flest följare vilket gör det ännu mer lockande att fuska. När folk har blodtryck så att dom är lila och ändå påstår att dom är någon hälsoprofil och deras resultat enbart kommer ifrån hård träning, kost och tillskott ifrån deras sponsor så som skivstång, väga mer och inga kolhydrater bara massa BCAA.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat