Visa ett inlägg
Gammal 2009-02-28, 20:08   #5
frett
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 13
CVN: Jo jag har lagt om min kost som sagt. Och följer tallriks modellen alltid när jag kan. Tycker det är gott med grönsaker också så det är inga problem så.

Ah blanda ihop orden lite. Vet ju att det är lite skillnad och det jag håller på med är ju banta men blivit lite förvirrad av deff ordet också men tack för infon.


Jag förstår ju att det inte direkt kan skada att börja gymma nu när man fortfarande har en del "fett/fläsk" eller vad man ska kalla det på kroppen. Men skulle det inte vara bättre om jag gick ner mer till önskad "kroppstyp" innan jag börja träna just eller ska jag öka kalori intaget till låt oss säga runt 1500 och börja träna en del också.

Har ju läst att när man är på kalori underskott så bildas ju inte muskler på samma sätt. Men antar att träningen även kan bidra till vikt nedgång även om det är styrke träning då man svettas osv ?


Mikaelj: tack för länken ska ta och läsa där tycker det är intressant då man lär sig en del också.

Billanpillan:
Jo jag funderar på att öka kalori intaget lite då det lär ju verkligen inte vara hälsosamt för kroppen även om jag inte känner någon hunger direkt och så länge. Och de muskler man har lär väl ta en del stryk och bli mindre.

Problemet är ju att det är ju en hel del fett som jag vill ha bort jag skäms över kroppen och även om 80kg inte låter så mycket så syns det en del på magen och så som jag verkligen skäms över. Annars vet jag annat folk i omkring samma längd som väger lika mycket och är inte alls vältränade men har ändå inte samma problem =/
frett är inte uppkopplad   Svara med citat