Visa ett inlägg
Gammal 2005-04-02, 11:03   #2
obesogen
Registered User
 
obesogens avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 114
Citat:
Ursprungligen postat av Grov
Jag vet inte vart jag skall börja riktigt, men för ett par dagars sedan stod jag på någe skummt sätt när jag lekte med mina söner, och helt plötsligt knäppte det till i min högra vrist på utsidan runt fotknölen/kulan och uppåt mot låret 10-15cm, ömmade till lite då och det satt i, jag i min enfaldhet trodde det skulle försvinna under dagen.....

Har nu haft detta i ca 4-5 dagar och det blir inte bättre, ömmar hela tiden runt fotknölen(på utsidan) samt att när jag ställer mig och väger mot den sidan dvs högra så smärtar det rätt friskt, när jag går knäpper det, när jag rör/rullar foten knäpper de thela tiden och när man håller handen runt fotleden och rullar foten fram och tillbaka eller runt runt så knäpper det som senorna hoppar omkring och det ömmar rätt friskt, det ömmar även fint som typ grym träningsvärk/blåmärke när jag stretchar foten invändigt och självklart även utvändigt, samt när jag böjjer foten så tåna pekar neråt, den enda gången det inte smärtar är när jag trampar ner hälen och som stretchar vaden bakåt..

Jag tänkte uppsöka läkaren på måndag eller iaf ringa och rådfråga..

Någon här som har något tips på vad som kan ha hänt??
inte den bästa beskrivningen men är någon "duktigt" på fötter/vrister vore jag tacksamm
Låter som en typisk ledbandskada. Att du belastat fel och fått en liten vrickning. Du kanske trampade lite snett eller la mycket belastning när foten var pronerad?
obesogen är inte uppkopplad   Svara med citat