Visa ett inlägg
Gammal 2019-09-11, 13:58   #14
BoBBoLoVe
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 246
Citat:
Ursprungligen postat av Zepp Visa inlägg
Du var mig allt en trevlig liten sak. Man kan ju fråga sig vem det är som har Aspberger här...

Hur som helst så har jag aldrig påstått att programmen inte fungerar. Det jag säger är att träningen inte blir optimal eftersom fokus läggs på vissa övningar.
Hej!

Du börjar med att säga att du är helt grön på området och säger sedan att träningen inte blir optimal om du kör SS eller stronglifts. Nu vill jag inte låta dryg men om du är nybörjare så har du ingen aning om vad som är optimalt när det gäller styrketräning. Dessa nybörjarprogram är skrivna för att få nybörjare så starka som möjligt så fort som möjligt. Du behöver givetvis inte köra dessa utan kan göra hur du vill men dessa program fungerar.

Ofta kör man endast dessa program i ett par månader tills det inte längre går att öka vikten varje pass. Efter de månaderna är du mycket starkare än vad du var när du började och kan gå över på mer avancerade program.

Gör som Gluffgluff säger och lägg till dips och pullups om du vill ha mer överkropp, mer behövs inte.
BoBBoLoVe är inte uppkopplad   Svara med citat