Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-05, 17:56   #3875
MrMuggelSnuggel
EXPERT USER
 
MrMuggelSnuggels avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 322
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Du tycker det är konstigt att folk dricker proteinpulver men använder det själv i bakverk av allt? Nog är det godare att ta en delicatoboll än något proteinbakverk.
Du har inte prövat att göra en morotskaka med vaniljkasein hör jag ;-) Blir utomordentligt gott och går att med gott samvete äta varje kväll. (sen gillar jag också delicatobollen)

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Huruvida det är "nödvändigt" eller inte beror nog på vilken grupp av människor man tittar på. Vanliga Svenssons får inte i sig tillräckligt med protein för att maximera sina träningsresultat. De sitter inte och trycker kvarg och 500g kyckling om dagen. Hos denna grupp av människor kan det hjälpa att öka proteinmängden.
Om det nu skulle vara så att vanliga svenssons köper och dricker proteinpulver skulle jag förstå det (men jag tror det är ytterst få vanliga svenssons som beställer hem proteinpulver).

Men det är inte dom jag pratar om. Jag pratar om dom där "gym-råttorna" som tränar på gymmet regelbundet och redan vet hur en bra kosthållning ser ut... och ändå dricker sitt proteinpulver. Det är dom jag inte förstår :- )
MrMuggelSnuggel är inte uppkopplad   Svara med citat