Visa ett inlägg
Gammal 2019-08-29, 01:35   #1143
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Sup?

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Hur persar man i det? Fler antal repetitioner per kilometer?
Möjligtvis om man kör med tyngre vikter, jag kör det som överlägsen cardio-övning istället så repetitionerna är konstanta & blir vad det blir medans den genomsnittliga tiden/km blir vad man primärt mäter progress med.

Brukar skifta mellan hammercurls/bicepscurls/axelpress/tricepsextension/hantelrodd/baksida axlar/hantellyft frammåt/rotatorkuffar medans jag går. Gör övningarna med båda hantlarna samtidigt+snabba steg till fail, sen byta till en arm i taget+långa steg till fail, sen byta övning->Repeat. Hammercurls liknar vanlig gång mest som övning, så den brukar oftast skiftas till som "standard-utgångsläge" mellan övningarna utifall man behöver lite extra tid för att pusta ute lite!

Kör personligen med 2kg's hantlar för det är vad jag har hemma & är fortfarande perfekt motstånd för mina 3,7 km promenader på 30 min. Skulle vara intressant att köpa ett par billiga 3kg's hantlar på Clas Ohlson någon dag & se hur det blir med dem/vad som kommer skilja: Långsammare promenad men högre puls så mer cardio-gainz trots allt? Mer Muskel-Gainz p.g.a. högre %RM? Kommer jag orka konstanta övningar för mitt 3,7 km promenadstråk eller kommer det blir som när jag körde 2kg+5kg hantel & det bli massa överkroppsvila aka sämre gainz?

Btw; jag kör inte "i" skogen/på elljusspåret långre då man blir paranoider efter ett tag med alla joggare som vill om än med hörlurar på. Går på den asfalterade vägen genom skogen/runtom elljus spåret istället. Ser man träd inom gångbart avstånd gills det fortfarande som skogspromenadsbicepscurls!*host*

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat