Visa ett inlägg
Gammal 2020-06-01, 06:45   #11
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 730
Tack för alla svar.

Jag har blivit lite noggrannare med maten, men väger inte den. Det är svårt med många timmat jobb, småbarnsliv, träning osv. Är inte den som alltid lagar maten (ja jag vet, låter som ursäkter, men just nu försöker jag bara lära mig äta nyttigt/ändra livsstil och träna).

Jag har gått ner 1kg till sen senast så det har börjat röra lite på sig.

Jag testade att gymma lite förra veckan. Körde en vanlig 3 split. Har inte gymmat på flera år så det räckte känner jag. Dessutom vill jag inte bygga enorma mängder muskler så jag tror 3 pass i veckan bör räcka.

Det kunde se ut så här (rygg dagen t ex):

Jogga till gymmet (ca 3km)
Latsdrag 4x8
Skivstångsrodd 4x8
Superset: Smal lats+hantelrodd 2x15
Superset: Omvända flyes+skivstångscurl 3x10
Superset: Facepulls+hantelcurl 3x15
Jogga hem (3 km)


Dock fick jag nästan utskällning på gymmet av nån äldre "bodybuilder" fr att jag joggar och gymmar. Han tyckte jag skulle skite i löpträningen och fokusera på gym, vilket jag inte vill då löpningen är en enorm utmaning och jag vill utmana mig själv. Har hatat löpning hela livet så att komma upp till 10km på 60 min är ett stort mål.

Sen tyckte han jag i alla fall inte borde springa och gymma samma dag/samtidigt då det påverkar mina "gains". Det känns dock som lite opti-nojja. Visst, vill man bli riktigt grov så kan jag förstå det, men vill man bara vara normalbyggd med platt mage och lite definition i axlar, armar och bröst och rygg så tror jag knappast det kommer skada att göra som jag gör.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat