Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-02, 18:13   #3829
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Jag är less på vanligt vasslepulver. Inte för att själva smakerna som finns tillgängliga smakar dåligt, utan för konsistensen är så jäkla blaskig när man blandar med vatten. Får hulkningar bara av att tänka på det.

Därför provade jag nyss på Body Science Protein Delight med smaken Vanilla Pear Milkshake, och jag blev positivt överraskad. Det är ett mjölkprotein som, vilket produktnamnet antyder, verkar vara ämnat de som vill ha lite godare shakes utan att blanda i en massa andra godsaker för kung och fosterland.

Konsistensen är tjock och fin, nästan fluffig. Även fast man blandar med vatten påminner konsistensen mer om vassle blandat med mjölk, även fast det här har snäppet bättre konsistens i mitt tycke.

I normala fall är jag inget större fan av smaksättningen vanilj/päron, men det är något annorlunda med det här pulvret. Det är nästan som att fluffigheten lyfter upp smaken till nya höjder och gör att det smakar nästintill identiskt till en milkshake du hade kunnat häva i dig för ett tusental extra kalorier. Dock tenderar jag att få en helt annan uppfattning om smakerna efter ett par omgångar, så vi får se med tiden.

Konsistens: 5/5
Smaksättning: 4.5/5
Pris: 5/5 -- lite dyrare än vasslepulver men kan vara värt det

Håll i hatten, för jag återkommer imorgon kväll strax efter träningen med en ny recension på Body Science Protein Delight med smaken Chocolate Milkshake. Som många andra tycker jag att choklad är ett av de mest säkra korten på marknaden, så det ska bli jättespännande...

Vi ses då!
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat