Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-02, 14:48   #1
Clabben
2,5 timmar sen.
 
Clabbens avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 885
Clabbens Träningsjournal

Ja då var det dags för mig att få tummen ur och faktiskt dokumentera mina träningspass!

Lite info om mig själv:
Jag heter då Claes och bor i Piteå. är född 91 och är i nuläget 19 år gammal men fyller 20 i maj. Jag har tränat seriöst sen jag var 15 år.

Statistik:
Vikt i nuläget: 78-79 morgonvikt
Bänkpress: 135kgx1
Knäböj: 170kgx1, utan bälte
Marklyft: 210kgx1, med dragremmar, utan bälte


Jag har senaste året fått blodad tand för Fitnessfive och har tränat lite mer högreps men inte direkt haft något schema. Nu har jag fått lite hjälp med träningsupplägget och kommer utgå från Rookie Westin's träningsschema med lite förändringar som jag trivs med.

Jag har tävlat två gånger, förra året i en intern tävling på Gym1 Piteå där vi körde Fitnessfive, jag slutade som segrare på 116 repetitioner.

Senaste tävlingen var nu i Söndags i Älvsbyn där "kraft & hälsa mästerskapen" avgjordes, blev väldigt jämnt mot slutet men jag slutade som segrare trots allt, mer om tävlingen i ett senare inlägg. Film och bilder från tävlingen kommer även läggas upp

Resultat från tävlingen:
Marklyft: 117,5kgx33
Bänkpress: 80kgx25
Bicepscurl: 40kgx20
Knäböj: 80kgx40
Chins: kvx23
Dips: kvx45 (lite snäll bedömning)
militärpress: 40kgx29
500m Staking: minns ej
500m Rodd: minns ej
Avslutning: Spy 4 gånger

Jag ska försöka posta så mycket filmer och bilder som möjligt som omväxling

Jag känner mig i nuläget väldigt nöjd över min prestation och vill inte planera in någon tävling än, men eventuellt om formen känns bra så kommer jag ställa upp i kvalen till SM i fitnessfive i sommar. Anledningen till varför jag inte vill planera in det är för att jag tycker det är väldigt jobbigt psykiskt när jag lägger så mycket energi på det och har svårt att unna mig "dåliga" saker i vardagen vilket jag vill kunna göra i nuläget.

Min största svaghet skulle jag vilja påstå är sommaren. När det är varmt ute så har jag grymt svårt att motivera mig för ett svettigt gym men jag brukar ändå lyckas bra med "underhållsträning" så jag inte går ner mig totalt. Och jag hoppas att en journal kan hjälpa mig att hålla motivationen uppe, positiv feedback gör grymt mycket för psyket!

Senast redigerad av Clabben den 2011-03-02 klockan 14:56.
Clabben är inte uppkopplad   Svara med citat