Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-24, 00:36   #4
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Har velat försöka köra den hemma men har aldrig lyckats hitta något ställe där jag kan säkra benen som klarar vikten. soffa/säng lyfter från golvet när jag gör det.

Har du något tips där?
Jag har byggt mig en ställning.
Ifall man inte orkar joxa med sådant så går det ju skapligt bra att lägga ett par tunga sandsäckar i framkant på soffan, och använda den. Problemet då bli ju att fotlederna blir plantarflekterade.

Ifall du har en skivstång så kan du lassa vikter på den och ställa den nära en vägg. Sätt även nån typ av dörrkilar eller nåt liknande framför/under viktkakorna så inte stången kan rulla ut från väggen. Sedan sticker du in fötterna under stången och trycker fotsulorna mot väggen så du kan hålle fotlederna neutrala. Kanske måste du fippla lite med hur högt/lågt stången kommer från marken för att det ska funka för dig. Det kan du justera genom att lägga plankstumpar under viktkakorna om du behöver mer utrymme mellan golvet och stången. Ifall du behöver att stången kommer närmare golvet kan du istället lägga en plankstump under dina fötter, eller så lindar du en handduk runt stången.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat