Ämne: Tuffa vapen!
Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-11, 23:52   #160
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Stoppa stora nallar t.ex.
I det läget tar jag hellre riktigt kulgevär och stoppar nallen på längre avstånd. Annars stoppar du nallen med pistol/revolver lika väl,större magasin och snabbare till skott vid skott tre fyra och så vidare om du missar första och andra vilket nog är väldigt lätt hänt i lägen där du har en större jättetjurig nalle tillräkligt nära inpå dig för att inte kunna nyttja kulgevär.

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det är ofta helt andra lagar och begränsningar som gäller för att äga en shotgun vs en pistol och därför är det väl intressant att göra så effektiv ammunition som möjligt i "home defense" syfte. Sen är det väl mycket proof of concept och jag är inte säker på att det räknas som ammunition man får använda hur som helst överallt men generellt sett så är det mycket enklare att få äga en shotgun än en pistol.
Du får ändå inte nyttja skjutvapen för att försvara ditt hem här i sverige så den biten kan vi stryka från början men skulle skjtuvapen nyttjas för att skydda mig i mitt hem i ett land där jag får göra så så tar jag hagel före slug varje dag i veckan,helt överlägset om man nu skall hålla på med långa otympliga spett i en byggnad eller dess omedelbara närhet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat