Visa ett inlägg
Gammal 2017-06-14, 09:14   #168
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687


Maxningar i lördags.
Gick ok. Var dum nog att cykla mountainbike 3-4 timmar ett par dagar innan, vilket jag tror tog en del kräm från benen..

Hade velat ha 180+ i böjen och kanske 235 i marken. Brände mig rejält på 177,5 i böjen och bommade på 232,5 kg i marken. Kunde ändå nästan dra skiten till knäna.
Ser att jag tappar bröstryggen något i starten.
Hade jag lyft den 5-6 cm till tror jag att jag hade haft den, således bör mer bottenstyrka hjälpa för att få fart på stången(?).

Nu på en ny grundträningscykel med bland annat långa trap bar-mark, vilket ska bli intressant. Har bara testat sporadiskt och övningen bränner som bara den i mina framlår. Bör ge lite styrka där, vilket borde hjälpa starten på marken och även knäböjarna. Frontböj på det för ryggsträckarna i bröstryggen.

För att bänken ska röra på sig tror jag att det behövs mer kött mellan skulderbladen och ffa mer muskler på hela överkroppen.

Sammanfattningsvis; rätt tråkigt träningsår bakom mig fram till jul pga höftbesvär. Sedan kunnat lasta lite mer. Skönt att nu vara "tillbaka". Har lagt 2,5 kg på marken och böjen senaste året och 0 kg på bänken. Gjorde 125 med lite rövlyft förra sommaren och 120 mer rätt ok teknik, ur ett tävlingsperspektiv.

Målet långsiktigt har mer och mer blivit 600 i totalen.

Har små förhoppningar om 200 i böj innan årets slut och då borde även 240-250 sitta i marken.
Bänken behöver en mer stabil teknik.
__________________
Journal: Scuderia Gluteus

Senast redigerad av Ristretto den 2017-06-14 klockan 09:21.
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat