Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-31, 22:51   #458
xcv
Registered User
 
xcvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 260
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Släng in Zlatan i VM truppen ifall han komer igång fysiskt och inte ser ut att enbart behöva förlita sig på spelintelligens och brilliant teknik mot (eventuellt) sämre motsånd.

Jag tycker inte man ska ha honom i en startelva dock, ifall han inte verkligen visar upp riktig storform som förra säsongen i United eller helst som i PSG.

Men att kunna langa in en Ibra i paus ifall vi inte fått matchen dit vi vill, eller sista kvarten ifall vi behöver jaga mål. Sinnessjukt att inte ta den chansen ifall han kommer tillbaka och visar bra form.

Uppenbarligen vill han ju vara med i alla fall.
Köper det du säger, visst kan han vara en enorm tillgång om han är i form, men sen är det ju det här med Bojans favoritterm "gruppdynamik".
( https://www.viasatsport.se/sport/fot...m-gruppdynamik )

Hade han tolererat att sitta på bänken ens? Om den approachen ska funka måste han ju vara helt underordnad laget som helhet, och 100% respektera att han inte spelar från start. Det sista man vill under ett VM är väl att det blir massa bråk och drama i truppen :/

Sen upplever jag också att laget som helhet blivit starkare nu. När Zlatan är med är han nummer 1 (inte så konstigt), men jag tror många andra får svårt att leva upp till sin fulla potential då. När han har klivit åt sidan har andra vågat kliva fram, och eftersom alla är på ungefär samma nivå (iallafall ingen som sticker ut så mycket som Z) så blir det en bättre atmosfär, där fler vågar ta för sig mer. I så många år har det känts som att många tassar på tårna runt honom, och även om han är en världsklasspelare så hjälper det inte i slutändan om flera andra sänker sig så mycket att totalen blir negativ.

Vet att detta är sjukt uttjatade argument, men detta är mina fem cent!
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat