Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-23, 18:21   #15
Wrista
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 248
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det är inte optimalt men det GÅR JU att köra båda loppen Har du tuffa resultatmål och är rädd att bli besviken att halvmaran ska sabba ditt resultatmål på LL?

Jag har inte heller någon optimal uppladdning inför LL även om det hade kunnat vara värre. 5/9 springer jag ett extremt kuperat terrängmarathon i Höga kusten och 28/9 går LL av stapeln. Jag tror att det är tillräckligt med tid för att jag ska hinna bli återhämtad innan LL men det säger väl sig självt att en bergsmara samma månad som ett lopp där man vill prestera inte ingår i något optimalt upplägg

Jag kommer att hinna med ca två månaders specifik LL-träning. Fram tills 13/7 är det bara träning inför ett ultramarathon som gäller. Det jag har tänkt göra efter detta och fram tills Höga kusten är löpning i mitt tänkta LL-tempo. Här är en ungefärlig mall:

V.1: 3x2k, v. 2: 2x3k, v.3: 3x3k, v.4: 3x4k, v.5: 3x5k, v.6: 2x6k, v.7: 2x7k.

Dessa pass ska bedrivas i ett ganska kuperat 5,3 km-spår i 4:40-tempo. Det kommer att vara mitt vapen i år, det och högre volym. Tror det kan vara nyttigt att ha hunnit bli redigt bekväm i tävlingstempot och veta vad det innebär. Framförallt om man som jag har ett resultatmål som är mer ambitiöst än realistiskt. Jag vill tro att jag kan fixa det men en kapning med 20 sek/km från förra årets tempo är ändå i ambitiösaste laget.

Om jag tar mig an Lidingöloppet oavsett om jag springer halvmaran veckan innan eller ej så bryr jag mig inte om tiden. Första gången får bli se och lära . Fast visst, under 3 timmar hade ju suttit riktigt fint.

Jag håller med svenbananen. Du har ju byggt en ruggigt bra grund med träningen och ultramaran. Låter som att Lidingö kommer funka kanon för dig i år.
Wrista är inte uppkopplad   Svara med citat