Visa ett inlägg
Gammal 2019-04-11, 08:13   #1
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 832
Lidingöloppet 2019

Vilka ska springa? Har ni sprungit förut och hur gick det i sådant fall? Vad har ni för målsättning i år? LL är lite utav min bebis, mitt favoritlopp. Det är en folkfest, det ligger perfekt på året, det är långt och utmattande utan att vara övermänskligt och det är det lopp som jag allra helst vill förbättra mig på. Min indikator på att jag går framåt.

Bakgrund
2017: 2:50 efter nio månaders löpträning.
2018: 2:30:37 efter ett bra lopp.

Målsättning
Ja, detta tar jag gärna hjälp med. Jag vill förbättra mig markant, men vad är rimligt? Ta hjälp av detta:

Vad som talar för
- Betydligt högre volym i år.
- Mer kvalitetsträning. I fjol slösprang jag mest, i år springer jag kontinuerligt snabbt samt i backar.
- Ett år klokare. Vill tro att jag har blivit bättre på att ta ut mig.

Vad som talar emot
- Precis NU så slaktar jag inte fjolårets resultat på t.ex. milen. Vill tro att jag har blivit lite bättre men att det för tillfället inte är en natt-och-dag-skillnad.
- Bra lopp i fjol. För att vara mig en nästintill perfekt insats(jämna splittar, helt slut vid målgång).

--> än så länge så landar jag i 2:20. 4:50-tempo är en för liten förbättring, 4:30 en för stor. Samtidigt så är 10 min förbättring ett enormt pb och det känns nästan kaxigt att sikta på det då jag ännu inte känner att jag har gjort SÅ stora framsteg. Två kalkylatorer säger att det motsvarar 40-40:30 på milen, där är jag fan inte. Jag kanske ska vara skitnöjd om jag ens förbättrar mig med fem min? Skitsvårt.

Jag har väldigt många tankar kring detta lopp men det får räcka för tillfället. Hur ser det ut för er?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat