Visa ett inlägg
Gammal 2013-03-13, 23:01   #12
Trouble
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 133
Citat:
Ursprungligen postat av Alkro Visa inlägg
Inte för att vara taskig men dina drömmar om att bli plastikkirurg i USA låter lite klichéartade. Att du redan idag ska planera hur resten av ditt yrkesliv ska se ut är inget garanterat recept för framgång eller lycka.

Mina råd till dig är:
1) Sök till en stad du tror du kommer trivas i och prioritera att faktiskt bli vuxen och utvecklas, det gör du inte om du bor hos päronen.
2) Ta saker och ting som de kommer, om 5 år kanske du har en helt annan syn på livet än du har nu.
3) Om du efter ett par års studier fortfarande är fast besluten om att du vill till USA så gör du helt enkelt USMLE-proven. Livet tar inte slut för att du inte valt den mest optimala vägen.
This! Tänk på att du först behöver ta dig igenom 5,5 års grundutbildning, AT, bli allmänkirurg (rätta mig om jag har fel här) och sen en ST inom plastik för att sedan antagligen jobba några år innan du känner dig säker nog att testa lyckan i ett annat land. Du kanske inte ens vill bli kirurg efter att ha stått och hållit en hake i 3 h som kandidat? I annat fall så löser det sig säkert...
Trouble är inte uppkopplad   Svara med citat