Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-24, 05:37   #28
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman Visa inlägg
Jag tycker kosttillskott är jättebra. Då kan jag äta lite mer fritt och använder alltså kosttillskott till just vad de heter.

Jag stoppar i mig massvis med olika vitaminer, mineraler, vassleprotein, bcaa, pwo, omega 3 och ibland även proteinbars.

Har inga tabun alls i kosten, räknar mina macros/kcal och bekymrar mig inte alls vad de kommer från och skarvar således med kosttillskott. För o få bra micros och macros.
Jag har börjat ta blodprov en gång om året (för skoj skull då det är kul att se vad som förändrats på tävlingsdiet) där dom testar över 30 värden, däribland vitaminer och mineraler. Har under de senaste 6 åren ALDRIG haft brist på någonting trots att jag inte tar några vitamin, mineral eller omega-3/6 tillskott.
Vitamin och mineralrikt är faktiskt väldigt ovanligt.

Vassle och bars är mat i min värld, ser det som praktiska komplement snarare än tillskott.

PWO ser jag inte som kosttillskott då jag inte ser att det faller under kategorien nutrienter. Använder dock gärna koffein.

BCAA undviker jag helt då det har publicerats indikationer på att det kan vara direkt kontraproduktivt (Grub har skrivit det här på forumet).

Använder kreatin, en sked om dagen.

Fokuserar precis som du till vardags mest på kalorier in och ut.

Senast redigerad av Hanse den 2020-05-24 klockan 05:39.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat