Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-23, 21:53   #13
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Har lämnat in datorn på laddning. Får kolonisera (eller vad man nu kallar det att hänga på kolo) via mobilen 1,5 vecka, så förbered er mentalt på kortare och/eller mer felskrivna inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Känner mig riktigt förkyld idag, ska nog inte träna utöver promenader.
Jag må vara en smula oklok, men jag gick och tränade ändå. Har läst på detta forum att om man inte känner sig febrig eller har halsont så är det generellt säkert att träna som förkyld. Jag vet inte hur det känns när man har feber, och emedan min hals är hes och rosslig så gör den inte ont.

Jag bestämde mig för att testa min styrka i resterande övningar i ovan nämnda schema: press, Kroc row, chins (jag väljer supinerade) och hantelpress för bröst.

Kroc rows — hantelrodd med ryggen i 15 graders lutning — har jag undvikit just för att det verkar svårt att få till den där lutningen varje pass. Nittio grader är lätt, noll också, fyrtiofem är okej, men femton behöver man fan nästan en vinkelhake för. Men jag bestämde mig för att köra på Kroc rows ändå, för utmaningens skull, för att internetmuskelknuttar talar sig så varma om övningen, och för att den verkar ta på ett område som jag tycker är en visuellt svag punkt på mig: mellan skulderbladen. Tycker att det syns på den här bilden från i somras:



En annan sak påverkade hur jag tränade idag. I eftermiddags unnade jag mig, som förkylningströst, att äta kakor och dricka kaffe — ibland med grädde — för hutlösa mängder tomma kalorier. Så på väg till gymmet bestämde jag mig för att köra konditionsträning. Mest för att kompensera kaloriöverskottet, men även för att trötta ut mig. Och för att jag inte kunnat jogga vettigt på flera dagar. Fikandet hade gjort mig på strålande humör, men jag hade druckit tre stora koppar kaffe, framemot 18 på kvällen. Som jämförelse kan jag berätta att jag i förrgår hade svårt att somna efter att ha druckit en liten kopp kaffe vid 15-snåret. Drastiska åtgärder var tvungna att tas om jag vill få en blund inatt.

Således blev min träning:

Press
20 kg 10 reps
20 kg 10 reps
20 kg 5 reps
30 kg 5 reps
40 kg 1 rep
50 kg 1 rep
55 kg 1 rep, grinder, uppskattade att jag inte hade klarat 2,5 mer.

Kroc rows
7,5 kg 10 reps
15 kg 15 reps.
Kroc rows ska göras i 20-40 reps, så jag får nog köra på ynka 10 kg här.

Konditionscykel
300 kcal/31 minuter

Hantelpress för bröst
15 kg 10 reps
20 kg 10 reps
Lite kvar i tanken, blir nog lagom att göra tior på.

Supinerade chins
13
Gött, jag bör kunna göra 3x10.


Nu jävlar skulle det brännas kalorier.

Roddmaskin
500 kcal/49 min och 35 sek/9419 m.
Skittrött i vaderna efteråt.

Skidmaskin
100 kcal/11:29/1977 m.

I skrivande stund fortfarande mätt, fem timmar efter fikandet. Mäktiga kakor där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2019-10-23 klockan 21:54.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat