Visa ett inlägg
Gammal 2018-01-05, 15:53   #32
Gymmis
Registered User
 
Gymmiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Jo den resultatlistan hittade jag. Bara tretävlande i 83kg och inte så jättehöga resultat direkt, verkar inte vara så jättepopulärt att tävla veteran?

Men om man vill börja prova på att tävla någon mindre tävling än SM, är det vanlig seniorklass som gäller eller finns det även veteranklasser i mindre lokala tävlingar? Kan tänka mig att antalet deltagare i tex 83kg skulle bli för litet om det bara är tre st som ställer upp i SM.
Då är det en vanlig serietävling eller möjligtvis ett KM som du kör i. Då registreras resultatet i den klass du är. I ditt fall antar jag M2 -83. Du har nödvändigtvis inga att tävla mot i samma klass på just din serietävling. Vill du ha möjlighet att stå på en pall så är det mästerskap som gäller.

För att tävla i V SM så måste du ha ett registrerat resultat (du behöver göra minst en serietävling med en godkänd total) året efter det senaste SM.

Kvalgränsen för öppna klassen -83 är just nu 625kg.

Personligen tror jag att veteranklasserna i klassisk lyftning kommer att bli betydligt populärare på sikt, åtminstone M1 och M2.
__________________
Vilat klart
Gymmis är inte uppkopplad   Svara med citat