Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-13, 19:06   #1
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
DerImperators väg mot en bättre kropp och kolossal styrka

Tänkte börja föra logg här på Kolozzeum. Har funderat på det länge men aldrig haft tid eller ork men nu när sommaren och ledighet är här så är det nog bäst att ta tag i det hela.

Vissa av er kanske kommer ihåg då jag i början av året la upp en tråd om att jag skulle börja gymma som en undernärd och korkad liten pojke. Innan dess så åt jag alldeles för lite i 2-3 år, och hade säkert brist på D-vitamin, järn och kalcium, mjölk var inget för mig. Tyvärr kom jag på det här i efterhand... Väldigt skev syn på mat och energi dessutom, var går egentligen gränsen mellan ett brinnande kostintresse och ätstörning? Jag som trodde jag var så säker på det. Gud, jag försökte t.o.m gå ner i vikt under vissa perioder när jag var 12-14 år.

Hur som helst, har lärt mig av mina misstag och idag markerar officielt dagen för femmånadersjubileum för min lilla resa mot att bli stark som saetan och se bra ut dessutom. Började 13 januari 2016.

Vikt fem månader sedan: 58kg
Vikt idag 13/6-16: 69.2kg, 2-4kg mest troligt vattenvikt
Längd: 168cm


Hur jag har ökat i vikt:
Vecka 1 - 58.0kg
Vecka 5 - 61.2kg
Vecka 6 - 62.2kg
Vecka 7 - 63.1kg
Vecka 8 - 63.9kg
Vecka 9 - 64.2kg
Vecka 10 - 65,0kg
Vecka 11 - 65,5kg
Vecka 15 - 66.1kg
Vecka 16 - 67.3kg
Vecka 17 - 67.6kg
Vecka 18 - 68.2kg
Vecka 19 - 68.2kg
Vecka 20 - 68.6kg
Vecka 21 - 69.2kg
PROGRESS PICS

Ge gärna feedback och beröm Nä, skojade bara.

Skulle visa till vissa amerikanska grabbar, ska inte gömma mitt ansikte för er, är inte så sekretessbelagd.

Bor uppe i Kalix och tränar på ett styrkeklubb ca en kilometer bort från mig i centrum. Om någon annan som gymmar där läser det här, stort credz till er för att ha byggt upp den där lilla pärlan


Rutin & Kost

Just nu så tränar jag helkropp varranan dag. Helkroppsschemat jag kör är en blandning mellan ICF och Styrkelabbets nybörjarprogram med stor fokus på så hög frekvens som det går. Kör bänkpress, rodd, och militärpress varenda träningsdag. Detta har gett mig dunderframsteg i styrka jämfört med det jag körde tidigare så kritisera med måtta På dagar där t.ex bänkpress är huvudlyftet, d.v.s kommer innan militärpress, så höjer jag vikten, på dagar som militärpress kommer före, försöker jag icke det. Ger mig mest volym och säkrast och stabilast progression i övningarna.

Växlar mellan varje varannan dag:
Pass A:
Knäböj: 3x8-10
Bänkpress: 3x6-8
Skivstångsrodd: 3x8-10
Militärpress: 3x6-8
Pull-ups: 3 eller 4 set
+ Något för biceps och traps

Pass B:
Marklyft: 3x6-8
Militärpress: 3x6-8
Pull-ups: 3/4 set
Bänkpress: 3x6-8
Stångrodd + biceps och traps

Tar ungefär en timme, ibland längre.
Siktar på 2500-3000 kalorier om dagen. Försöker få in minst 120g protein men ibland blir det så lite som 80-100g, man får leva med det. Har tappat aptiteten senaste veckorna så kalorierna ligger lite på det lägre hållet. Räknar ej, tråkigt som fan och det rubbar ens mentala psyke. Ser till att jag också får in nog kalcium, järn & d-vitamin med kosttillskott. Har börjat dricka mjölk ganska mycket också senaste veckorna.

Stats vid början

Knäböj: 42kg x 8
Bänkpress: 25kg x 8
Militärpress: 12.5kg x 8
Marklyft: 52kg x 8

SENASTE STATS

Knäböj: 94kg x 10
Bänkpress: 72.5kg x 6 / 90kg x 1
Militärpress: 39kg x 6
Marklyft: 105kg x 7

DerImperator
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat